BUSINESS MANAGER inom inbyggda system TILL ALTEN GÖTEBORG

Personality / Commitment

ALTEN söker dig som är intresserad av att arbeta i en bred roll med fokus på försäljning, rekrytering och ledarskap!
Som Business Manager kommer du att vara delaktig i att utveckla vår affär inom fordonsbranschen i Göteborgsområdet. Du blir en del av en division på 20 personer där du ingår i ett chefsteam på 5 personer som fokuserar på inbyggda system.

Vad gör en Business Manager?

Som Business Manager på ALTEN får du möjlighet att arbeta brett och varierat i en utmanande roll där dina arbetsuppgifter innefattar:

-Försäljning: ditt fokus ligger på att bygga relationer med både befintliga och nya kunder vilket innefattar allt från att ringa samtal till att ha möten där du hjälper kunderna med deras olika utmaningar. 

-Rekrytering: du intervjuar och utvärderar kandidater för att kunna bygga ditt eget team. Du får stöttning av vår interna rekryteringsorganisation och har det övergripande ansvaret för att hitta rätt kompetens samt att matcha uppdrag med kompetenta konsulter.

-Ledarskap: du har så småningom personalsvar för din egen konsultgrupp som du har rekryterat där du leder, stöttar och coachar dina medarbetare. Du genomför utvecklingssamtal, lönesamtal samt har regelbundna avstämningar med dina konsulter.

Job / Skills

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en magister- eller masterexamen -gärna inom inbyggda system eller management. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning, rekrytering eller ledarskap alternativt om du har arbetat inom teknikbranschen. Arbetsspråket är svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet och tror att du utöver ovan nämnt är målinriktad och drivande. Du har ett sinne för affärer, en stark vilja att utvecklas och ett intresse för att arbeta med relationer.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas största konsultbolag kan vi erbjuda dig en start på din ledarkarriär där det finns stora möjligheter för din utveckling. Vi har en väldefinierad karriärtrappa och erbjuder dig både nationella och internationella utbildningar för att du ska kunna nå dina mål. Du får även regelbunden coachning för att få hjälp att utvecklas i din roll.

Hos oss får du även möjligheten till ett stort affärsnätverk och din roll innehåller många spännande erfarenhetsutbyten. Vi har en trevlig arbetsmiljö på kontoret på Lindholmen med härliga kollegor, fräscha lokaler samt tillgång till gym, bastu och gemensamma träningstillfällen. Vi erbjuder dig även en konkurrenskraftig lön och tjänstebil.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 9 mars. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser

Details
Activated at 02/12/2019
Locations Gothenburg
Category ALTEN Sverige AB
Contact Fanny Strömberg
Application deadline 09/03/2019
Reference AD006445