Löneadministratör till ALTEN

Personality / Commitment

Vill du jobba i en internationell miljö med hela löneprocessen, trivs med att arbeta i team och vill vara en del av en stor ekonomiavdelning? Tveka då inte att söka tjänsten som Löneadministratör på ALTEN! Löneavdelningen består idag av 6 löneadministratörer, 1 lönespecialist samt lönechef. 

Job / Skills

Din roll
Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen ansvar du för hela löneprocessen fram till utbetalningen och skapandet av bokföringsunderlag.

Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:
– Löpande löneadministration
– Kontakt med myndigheter
– Skattedeklarationer
– Statistik
– Tjänstebilsadministration
– Reseräkningar
– Administration av ITP-försäkringar
– Administration av företagets gruppförsäkringar
– Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Då ALTEN verkar i en internationell miljö krävs det att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, med placeringsort i Göteborg.

Som person trivs du med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Du är kommunikativ och positiv. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du trivs i en roll där du tar ansvar och motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig förändring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om ALTEN
På ALTEN utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Life Science, Defence & Aerospace samt Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av ALTEN Group har vi över 27000 medarbetare och är verksamma i 20 länder.

Ansök så snart som möjligt då rekryteringsprocessen pågår löpande, dock senast 13 april. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta lönechef Caroline Caous till caroline.caous@alten.se eller på 072-886 66 80.

Har du frågor kring processen är du välkommen att kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Information

Ansökningstiden : 13/04/2018
Kontakt : Sofia Johansson
Region : Sweden - Västra Götaland - Gothenburg

Tyvärr har sista ansökningsdatum för denna tjänst passerat. Men vi har många andra lediga tjänster tillgängliga. Läs mer om våra senaste jobberbjudanden på förstasidan!